luni, 5 august 2013

Romanii si imaginea lor in Germania - din mediul IT

Intamplarea face sa lucram de 1 luna intr-o multinationala din Germania, din domeniul IT, cu personal extrem de divers ca si nationalitate: japonezi, olandezi, coreeni, chinezi, indieni etc. si romani. Ai crede ca intr-un mediu atat de divers nu prea isi au loc prejudecatile despre romani. Si totusi: 1- La masa un coleg a facut de mai multe ori referiri la "Romanian Mafia" si ca suntem cam multi romani 2- Iarasi la masa un coleg se plangea ca guvernul german trimite "Romanians" in Olanda si ii plateste lunar, doar ca sa stea in Olanda Sa mai scriu cum ne-am simtit cand am auzit respectivele remarci de la niste colegi ? Pai ar trebui sa povestesti cum am fost refuzati la banca sa ne deschidem conturi(de primire salariu)...pe motiv ca avem carti de identitate false!!! :D. Eu cred adevaratul motiv a fost faptul ca suntem romani, dar nimeni nu ne-a spus asta in fata. Bine ca toatele actele pe care le-am carat cu noi la banca nu au fost suficiente incat sa putem castiga increderea functionarasei: contract angajare, contract inchiriere apartament, dovada inscrierii la primarie...Ce sa-i mai explic domnisoarei cu pricina ca oamenii care ne-au angajat, care ne-au inchiriat apartamentul si mai ales cei care ne-au inscris la primarie au facut-o doar pe baza cartilor de identitate!! Sa mai spun cum ne-am simtit atunci?

Un comentariu:

Unknown spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.